פוסטים

קוסמוי עם ילדים

הנהלת האתר

הנהלת האתר

קוסמוי, אי טרופי קסום בדרום תאילנד,  הוא יעד מושלם לחופשה משפחתית. עם שילוב מרהיב של חופים לבנים, ג'ונגלים ירוקים, ותרבות תאילנדית עשירה, האי מציע מגוון רחב של פעילויות המתאימות לכל הגילאים. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות, רגיעה או חוויות תרבותיות, קו סמוי מבטיח חופשה בלתי נשכחת למשפחות.

אטרקציות טבע ופארקים

הפארק הימי אנג תונג

אחת החוויות המרשימות ביותר בטיול תאילנד מהמומחים לבניית מסלולים היא ביקור בפארק הימי אנג תונג. מדובר בארכיפלג של    42   איים קטנים המוגנים כשמורת טבע. תוכלו לצפות בחיות בר כמו לוטרות, דולפינים וצבי ים בסביבתם הטבעית. הפארק מציע מגוון פעילויות כמו שנורקלינג, קיאקים ושחייה במים צלולים. גולת הכותרת היא טיפוס לאגם המלוח הפנימי באי קו מאה קו, המציע נוף פנורמי מדהים על הפארק כולו. למשפחות הרפתקניות, ישנה אפשרות לקמפינג באחד האיים. זוהי דרך נהדרת לחוות את הטבע הפראי של תאילנד מקרוב.

גן העדן

לחוויה שונה לגמרי, בקרו בגן העדן, Paradise park farm koh samui הממוקם על ההר הגבוה ביותר בקו סמוי. זוהי חווה ייחודית המשתרעת על פני 20 דונם של ירוק עוצר נשימה. הילדים יכולים להאכיל ולשחק עם חיות ידידותיות כמו עיזים, איילים ופוני. אטרקציה מיוחדת הן התוכים הדו-לשוניים מולי ומרצ'ה, המדברים בתאילנדית ואנגלית. בנוסף לבעלי החיים, החווה מציעה בריכת שחייה, גנים יפהפיים, מגרש משחקים ומפלים, מה שהופך אותה למקום מושלם לבילוי יום שלם עם המשפחה.

הרפתקאות בגובה העצים

למשפחות שאוהבות אדרנלין, חוויית "הרפתקאות בגובה העצים" היא בלתי נשכחת. המסלול כולל יותר מ-20 פלטפורמות נסתרות בתוך יערות הגשם של קו סמוי, ומאפשר לכם לגלוש במהירות של עד 80 קמ"ש. המסע מתחיל בספארי ג'יפים כיפי דרך הג'ונגל, ומספק דרך ייחודית לחוות את יופיו הטבעי של האי מזווית שונה. המסלול מתאים לילדים מגיל 8 ומעלה.

חופים ופעילויות ימיות

חוף בופוט

חוף בופוט הוא אחד החופים האהובים על משפחות בקו סמוי. זהו כפר חוף בצפון האי, ששומר על אווירה סינית מסורתית. ב"כפר הדייגים" תוכלו למצוא שוק לילה תוסס בימי שישי, עם דוכנים רבים שמוכרים מזון מקומי, בגדים ומזכרות. החוף עצמו מציע מגוון פעילויות כמו אופנועי ים, מסלול קארטינג, ואפילו טיפולי פדיקור על החוף. זהו מקום מושלם לבלות בו יום שלם, הכולל רחצה בים, קניות, ואוכל טוב.

האי קו טאן

למשפחות שאוהבות צלילה ושנורקלינג, האי קו טאן ) הידוע גם בשם "אי האלמוגים"( הוא חובה. הוא נמצא במרחק של חצי שעת שייט מקו סמוי ומציע שוניות אלמוגים מרהיבות ומים צלולים. סיורי השנורקלינג המודרכים כאן נמשכים בין 5 ל-7 שעות וכוללים לא רק צפייה בחיים הימיים, אלא גם ביקור בפגודת ליאם סור היפהפייה וחוויית רכיבה על פילים שמסתיימת במפל מרהיב.

צ'אוונג

צ'אוונג הוא החוף הפופולרי ביותר בקו סמוי, עם מגוון רחב של מסעדות, חנויות, ופעילויות. למרות שהאזור עשוי להיות עמוס, ישנם מלונות רבים המותאמים למשפחות. החוף ארוך ויפה, ומציע אפשרויות רבות לספורט ימי. בערבי ראשון, תוכלו ליהנות ממופעי אש מרהיבים על החוף, חוויה שהילדים בוודאי יאהבו.

מה אסור להחמיץ בקו סמוי

הבודהה הגדול בוואט פרה יאי

ביקור בפסל הבודהה הענק בוואט פרה יאי הוא חוויה תרבותית מרשימה. הפסל, בגובה 12 מטרים, נראה כבר מהמטוס בעת הנחיתה באי. זהו אתר דתי חשוב המציג את מסעו של בודהה להארה. בבסיס הפסל תמצאו חצר עם חנויות ודוכני מזון, ומדרגות מעוטרות בעיצוב דרקון מובילות אליו. זוהי הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים על התרבות והמסורת התאילנדית.

מופע אש על החוף

לסיום מושלם של היום, צפו במופע אש מרהיב על אחד מחופי האי. מופעים אלה, המתקיימים לאחר השקיעה מחוץ למסעדות רבות על החוף, מציגים אומנים מיומנים המבצעים תרגילים מרשימים עם אש. זוהי חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לילדים ומבוגרים כאחד. מקום מומלץ לצפייה במופע הוא מחוץ ל-Coco Tams בחוף בופוט.

מפלי נה מואנג

מפלי נה מואנג הם אחת האטרקציות הטבעיות המרשימות באי. ישנם שני מפלים – נה מואנג 1 ונה מואנג 2. המפל הראשון נגיש בקלות יחסית ומציע בריכה טבעית מרעננת לשחייה. הטיול למפל השני דורש הליכה קצרה יותר של כקילומטר, אך מציע נוף מרהיב. זוהי פעילות מצוינת למשפחות אוהבות טבע, המשלבת הליכה קלה עם הזדמנות להתרענן במים הצלולים.

אקווריום סמוי וגן החיות של הטיגריסים

האקווריום של סמוי מאפשר לראות חיות ים מקרוב מבלי להיכנס למים. המקום מעוצב כמו כפר דייגים ומציג מגוון רחב של יצורים ימיים מקומיים כמו כרישי נמר, דגי פוגו ובטאים. האטרקציה המרכזית היא האפשרות לשחות עם אריה הים הידידותי, סשה. בנוסף, גן החיות מציג מופעים יומיים עם טיגריסים מבנגל ואריות ים, חוויה שבוודאי תרגש את הילדים.

הכפר הבודהיסטי הסודי

למרות שזו לא אטרקציה שמיועדת במיוחד לילדים, הכפר הבודהיסטי הסודי יכול להיות חוויה מעניינת ומחנכת למשפחות. זהו מקדש בודהיסטי ייחודי הממוקם בלב יער טרופי. המקום מציע מבט מרתק על החיים הרוחניים בתאילנד ומאפשר לילדים ללמוד על תרבות שונה. הגנים היפים והאווירה השלווה הופכים את הביקור לחוויה רגועה ומעשירה.

תצפית למאי

תצפית למאי מציעה נוף פנורמי מרהיב של האי. הגישה לתצפית היא באמצעות רכבל עץ מסורתי, חוויה מהנה בפני עצמה עבור הילדים. בנוסף לנוף, יש במקום גנים קטנים ואבן ולנטיין המפורסמת. עבור הילדים ההרפתקנים, יש גם אומגה קצרה שמוסיפה ריגוש לביקור. זהו מקום נהדר לצילומים משפחתיים עם נוף מרהיב ברקע.

סלעי סבא וסבתא (Hin Ta ו-Hin Yai)

סלעי סבא וסבתא הם תצורות סלע ייחודיות ויפהפיות שנוצרו לאורך אלפי שנים על ידי תהליכים גיאולוגיים טבעיים. זוהי נקודת עניין מרתקת ללמד ילדים על תהליכים ארוכי טווח ועל כוחו של הטבע בעיצוב נופים ייחודיים.

כפר הדייגים בבופוט

כפר הדייגים בבופוט הוא אזור היסטורי שמשמר את המורשת התרבותית הייחודית של האי. בימי שישי מתקיים שוק לילה תוסס, אבל גם בשאר ימות השבוע, זהו מקום נהדר לטייל בו ולחוות את האווירה האותנטית. ילדים יכולים ליהנות מטעימות של מאכלים מקומיים, לחקור את אורח החיים המסורתי של האי, ולספוג את האווירה הייחודית.

העונה הטובה ביותר לביקור בקו סמוי

קו סמוי הוא יעד נהדר למשפחות לאורך כל השנה, אך העונה הטובה ביותר לביקור היא בין מרץ לאוקטובר. בתקופה זו, המים רגועים יותר, מה שהופך פעילויות מים מהנות יותר עבור הילדים. זוהי גם התקופה האידיאלית לבקר בפארק הימי אנג טונג, אחת האטרקציות המרכזיות באי.

מסלול 10  ימים בקו סמוי עם ילדים

יום 1: הגעה והתאקלמות

לאחר הנחיתה בשדה התעופה של קו סמוי, התמקמו במלון המשפחתי שבחרתם. אנחנו ממליצים על אזור בופוט, שהוא ידידותי למשפחות ומציע גישה נוחה לאטרקציות רבות. בערב, צאו לטיול רגוע בכפר הדייגים הסמוך, שם תוכלו ליהנות מארוחת ערב טעימה ולהתרשם מהאווירה המקומית.

יום 2: חוף בופוט וכפר הדייגים

התחילו את היום בארוחת בוקר במלון ואז צאו לבלות בחוף בופוט. ילדיכם ייהנו מהחול הרך והמים הצלולים. אחר הצהריים, בקרו בכפר הדייגים לקניות קלות ולארוחת ערב. אם אתם מבקרים ביום שישי, אל תחמיצו את שוק הלילה התוסס.

יום 3: מקדש הבודהה הגדול וואט פלאי לאם

היום מוקדש לתרבות המקומית. התחילו בביקור במקדש הבודהה הגדול (ואט פרה יאי), שם תוכלו לטפס במדרגות ולהתרשם מהפסל העצום. המשיכו לואט פלאי לאם הסמוך, שם תוכלו להתפעל מהאמנות המרהיבה ולצפות בצבים בבריכה. הקפידו להתלבש בצניעות בעת הביקור במקדשים.

יום 4: פארק הימי אנג טונג

צאו לטיול יום מאורגן לפארק הימי אנג טונג. ילדיכם ייהנו מהשייט בסירה מהירה, מהשנורקלינג במפרצים מוסתרים ומהנוף המרהיב של האיים. אם ילדיכם גדולים מספיק, שקלו טיפוס קצר לתצפית באי קו מאה קו.

יום 5: יום כיף במלון

לאחר יום עמוס, הקדישו יום לרגיעה במלון. ילדיכם ייהנו מהבריכה, ואתם תוכלו להתפנק בספא. אם המלון מציע מועדון ילדים, נצלו אותו לזמן איכות זוגי.

יום 6: מפל נה מואנג וגן החיות פרדייס פארם

בבוקר, התחילו את היום בביקור במפל נה מואנג 1, שם תוכלו לשחות בבריכה הטבעית ולהתרענן. אחר הצהריים, המשיכו לפרדייס פארם, שם הילדים יוכלו לפגוש ולהאכיל בעלי חיים שונים, ליהנות מגן המשחקים ולבלות בבריכה.

יום 7: חוף סילבר וגלישת סאפ

התחילו את היום בחוף סילבר (או קריסטל ביי), שם תוכלו ליהנות מהמים הצלולים והחול הלבן. אחר הצהריים, נסו גלישת סאפ – פעילות מהנה לכל המשפחה. רבים מבתי המלון מציעים השכרת ציוד במחירים סבירים.

יום 8: פוטבול גולף וקניות

בבוקר, נסו את משחק הפוטבול גולף המיוחד של סמוי – חוויה מהנה לכל המשפחה. אחר הצהריים, צאו לקניות בקניון המקומי או בשווקים, שם תוכלו לרכוש מזכרות ובגדים במחירים טובים.

יום 9: טיול לאי קו טאן

צאו לטיול יום לאי קו טאן, הידוע גם כ"אי האלמוגים". הילדים ייהנו מהשנרקול בשוניות האלמוגים היפות ומהחוף הקסום. רוב הסיורים כוללים גם ארוחת צהריים על החוף.

יום 10: יום אחרון ועזיבה

נצלו את הבוקר האחרון לרגיעה בחוף או בבריכת המלון. אם יש לכם זמן לפני הטיסה, בקרו במקדש ואט רצ'טמרם האדום המרהיב. לסיום מושלם, צפו במופע האש על החוף בערב (אם זמן הטיסה מאפשר זאת).

טיפים חשובים למטיילים בקו סמוי עם ילדים

·       בטיחות: קו סמוי נחשב ליעד בטוח יחסית, אך יש לשמור על ערנות. השתמשו בכספת המלון לחפצי ערך והיו זהירים בשווקים הומי אדם.

·       הגנה מהשמש: השמש בקו סמוי חזקה מאוד. הצטיידו בקרם הגנה איכותי (עדיף להביא מהבית), כובעים וביגוד מתאים.

·       נעלי מים: כדאי להצטייד בנעלי מים לילדים, כי חלק מקרקעית הים עלולה להיות חדה.

·       כבוד למסורת: בעת ביקור במקדשים, הקפידו להתלבש בצניעות (כיסוי כתפיים וברכיים) ולמד את הילדים לכבד את המנהגים המקומיים.

·       פעילויות מים: ודאו שהילדים חובשים אפודי הצלה בכל פעילות ימית, גם אם הם שחיינים טובים.

·       תכנון גמיש: השאירו מקום לגמישות במסלול. לעתים הילדים עשויים להעדיף יום רגוע בבריכה על פני טיול מתוכנן.

נטע גימפל – המומחים לבניית מסלולים

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן